Nowa globalna kampania VisitBritain, „Starring GREAT Britain”, ma na celu przyciągnięcie międzynarodowych turystów poprzez pokazanie słynnych miejsc filmowych i telewizyjnych. Kampania wykorzystuje filmowe dziedzictwo Wielkiej Brytanii, prezentując wspaniałe miejsca z hitowych produkcji.
Wielka Brytania na dużym ekranie
Nagrodzony Oscarem filmowiec Tom Hooper stał na czele projektu, zabierając widzów w podróż po najbardziej kultowych miejscach filmowych w Wielkiej Brytanii. W szczególności zawiera sceny z Mission: Impossible, Spider-Mana, Harry’ego Pottera, Domu Smoka i Sukcesji. We współpracy z londyńską agencją kreatywną Pablo London, kampania „Starring Great Britain” podkreśla, że Wielka Brytania jest gwiazdą światowego kina.
Kluczowe rynki turystyczne
Kampania ma na celu przyciągnięcie turystów z Australii, krajów Rady Współpracy Zatoki Perskiej (GCC), Francji, Niemiec i USA. Aby dotrzeć do globalnej publiczności, VisitBritain uruchomiła reklamy na cyfrowych billboardach w Berlinie, Paryżu, Dubaju i Arabii Saudyjskiej. Kampania ma również komponent mediów społecznościowych, aby zapewnić zaangażowanie ludzi z całego świata.
Badania przeprowadzone przez VisitBritain pokazują, że ponad 90% potencjalnych odwiedzających chce poznać miejsca ze swoich ulubionych filmów i seriali. Wykorzystując ten entuzjazm, kampania zachęca podróżnych do poznania Wielkiej Brytanii poprzez jej filmowe krajobrazy. Podkreślając rzeczywiste miejsca za słynnymi scenami, VisitBritain ostatecznie ma na celu zwiększenie turystyki przy jednoczesnym wspieraniu lokalnych firm.
Gwiezdne lokalizacje w Wielkiej Brytanii
W całym filmie widzowie mogą odkrywać mieszankę historycznych zabytków, malowniczych krajobrazów i tętniących życiem miast. Ponadto odwiedzający mogą podążać śladami swoich ulubionych postaci w takich miejscach jak:
- Katedra św. Pawła i galeria Tate Modern w filmie Mission: Impossible – Fallout.
- Tower Bridge, występujący w grze Spider-Man: Daleko od domu.
- Notting Hill i Portobello Road, uwiecznione w filmie Notting Hill.
- Kenwood House w Hampstead, kolejne miejsce, w którym kręcono Notting Hill.
- Loch Shiel w Szkocji, znane jako Czarne Jezioro z Harry’ego Pottera.
Co więcej, każda lokalizacja w Wielkiej Brytanii oferuje unikalne połączenie historii, architektury i filmowej magii.
Pochwały od urzędników
Minister turystyki Sir Chris Bryant pochwalił kampanię, podkreślając status Wielkiej Brytanii jako światowej klasy miejsca filmowego. Ponadto podkreślił, że film i telewizja inspirują miliony do odwiedzenia Wielkiej Brytanii.
„Nasza branża turystyczna jest już warta 74 miliardy funtów dla gospodarki, a ta kampania pomoże zwiększyć wzrost, zachęcając miliony turystów do odwiedzenia jeszcze większej liczby części naszego zapierającego dech w piersiach kraju” – powiedział minister.
„Wspierając nasz Plan Zmian, pomoże to zwiększyć liczbę odwiedzających i wydatki, stworzyć możliwości dla lokalnych społeczności i przygotować scenę dla kwitnącej gospodarki turystycznej w Wielkiej Brytanii na nadchodzące lata”.
W międzyczasie dyrektor generalna VisitBritain Patricia Yates powtórzyła ten sentyment, stwierdzając: „Brytyjskie miejsca docelowe są prawdziwą gwiazdą programu, ponieważ wykorzystujemy potężne przyciąganie turystyki ekranowej, aby przyciągnąć międzynarodowych gości i zwiększyć ich wydatki w naszych krajach i regionach, pobudzając lokalne gospodarki”.
Dzięki bogatemu krajobrazowi filmowemu Wielka Brytania zaprasza podróżnych do wkroczenia w sceny z ich ulubionych filmów i programów telewizyjnych. Kampania „Starring GREAT Britain” zapewnia fanom możliwość doświadczenia magii w prawdziwym życiu.
Zdjęcie: YouTube/Love GREAT Britain